Április 9-től 25-ig megnövekedett menetidő a Nagykörúton

Felhívjuk az április 11-i és 24-i Egy, kettő, három, 13-i és 17-i Igenis, miniszterelnök úr!, valamint 14-i és 15-i Az Őrült Nők Ketrece című előadásunkra jegyet váltó közönségünk szíves figyelmét, hogy a Nagykörúton zajló villamosfelújítási munkálatok miatt hosszabb menetidővel kell számolniuk, ezért kérjük, induljanak el időben az előadásokra!

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint április 9. és 25. között a Nagykörúton villamospálya-felújítási munkálatokat végeznek, ezért a körút pesti szakaszán megváltozik a közlekedési rend. Mivel a jelzett időszakban a 4-es és 6-os villamost részlegesen autóbuszok pótolják, a megállók körzetében megállási tilalmat rendelnek el, továbbá a buszok dedikált sávot kapnak. A forgalomtechnikai módosítások tapasztalataink szerint a teljes Nagykörút forgalmára kihatnak, ezért ebben az időszakban megnövekedett menetidővel érdemes számolni.

A jelzett időszakban az Átrium Film-Színház közvetlen környékén forgalmi változások nem lesznek, ám a körúti villamos csupán a Wesselényi utcától közlekedik a Mechwart ligeti megálló irányába, a dél-budai végállomásuk felől a Pál utca (Corvin-negyed) és a Wesselényi utca között autóbusz pótolja a járatot. A Blaha Lujza tér felől érkezőknek azt ajánljuk, hogy az M2 metróval utazzanak a Széll Kálmán térig, majd onnan a 4-es, 6-os, 17-es villamosok valamelyikét vegyék igénybe (a Mechwart liget a Széll Kálmán tértől számolva a második megálló).

A közlekedési változásokkal kapcsolatos részletes információ a BKK honlapján olvasható.

Bravúrosan csúsznak egymásba a teatralitás szintjei – Friss recenziók a Sirályról

Szilágyi Csenge és László Zsolt a Sirályban – fotó: Dudás Ernő
Szilágyi Csenge és László Zsolt a Sirályban – fotó: Dudás Ernő

Januárban felújítottuk a Sirály című előadásunkat. Három kritika is megjelent a produkcióról az elmúlt időszakban.

Az egyik írás szerzője, Pethő Anita másodjára látta az előadást. „(…)a korábbi alkalomról emlékeztem jól, mennyi minden történik az előadás elején a függöny előtt. Még azt is mondhatnám, hogy drukkoltam annak, hogy a többiek vegyék a lapot, jól reagáljanak például Arkagyina, azaz Oszvald Marika »nagybelépőjére«. Többek között ez is a kint is – bent is, szerepbeliség és szerepen kívüliség játéka, ahogyan Oszvald Marika folyton ide-oda mozog az »arkagyinaság« és »oszvaldmarikaság« között. vagy mondhatnánk úgy is, hogy Arkagyina, ez a mindig a középpontban lenni akaró, ezért folyton színjátszó, alakoskodó, pózoló színésznő időnként Oszvald Marikát, az ismert operettszínésznőt alakítja. Azaz egészen pontosan azt, ami (sablonos) kép egy ismert operettszínésznőről bennünk él.” A cikk az előadás önreflexív voltát emeli ki, a sablonok, az elvárásoknak megfelelés igényének motívumait és ezek ellenpontozását veszi sorra, kiemelve Kaszás Gergő játékának rétegzettségét, illetve a sikeresség és a látszat, a művészet és az iparostevékenység viszonyáról tesz fel érdekes kérdéseket a produkció kapcsán. A szöveg az Egy olvasó naplója blogon jelent meg.

Kaszás Gergő a Sirályban – fotó: Mészáros Csaba
Kaszás Gergő a Sirályban – fotó: Mészáros Csaba

A szereposztást tartja a produkció legnagyobb bravúrjának az Apokrif Online kritikájának szerzője is. „Arkagyina szerepében Oszvald Marika, az Operett Színház legendás szubrettje, maga a két lábon járó tradicionális színjátszás látható – mint prózai színésznő. Játéka kiegyensúlyozott, nem maníros, csak ahol a szerep is megkívánja. Kaszás Gergővel (Trigorin) – akivel egy pillanatig sem keltik egy szerelmespár látszatát – közös jelenetükben egy érett nő higgadtságával és reális érveivel ellensúlyozza az író infantilis és kamaszos kitöréseit: nem primadonnaként hisztériázik, hogy az ünnepelt szerző maradjon mellette, hanem egy korosodó nő megannyi évének és félresiklott kapcsolatának tapasztalataiból építkezve érvel. Kettejük kapcsolata inkább a művészélet rögös útján köttetett erős szövetség, mintsem szerelem” – írja Bagi Ágnes, aki részletes elemzését így zárja: „Fehér Balázs Benő sikeresen felfedezte Csehov elejtett lázadását Sztanyiszlavszkij színházával szemben, azonban nem vitte végig ezt a lázadást, ahogy maga a szerző sem. Ellenben létrehozott egy olyan előadást, ami a mai fiatalok számára is érthetővé és élvezhetővé teszi Csehov klasszikusát. Mellettük persze az érettebb korosztály is kap impulzust a kortárs színjátszásról való gondolkodáshoz, de a gondolatsor befejezése és az új formák létre hozása ránk vár.”

Oszvald Marika a Sirályban – fotó: Mészáros Csaba
Oszvald Marika a Sirályban – fotó: Mészáros Csaba

Szekeres Szabolcs a Dionüszosz magazin blogján írt az előadásról, úgy értékelve, hogy Fehér Balázs Benő rendezése a fiatalos lendület elapadásáról szól. „Méghozzá úgy, hogy közben mindenki színházat játszik vagy legalábbis mániákusan a színpadról beszél. A humor forrása a végig az elemelt és a karikírozott színészi játék, amelybe Mihályfi Balázs bumfordian érzéketlen Samrajev intézője éppen úgy belefér, ahogy maga Trepljov is, aki az egyik jelenetben két hatalmas karddal jelenik meg, hogy párbajra hívja Trigorint, a vetélytársát.” A recenzió szerzője szerint a rendező keze nyomán „bravúrosan, valósággal matrjoska babák gyanánt csúsznak egymásba a teatralitás szintjei”, és Oszvald Marika alakítását dicsérve megjegyzi: kár, hogy az operettcsillag nem korábban rándult át a prózai színházba, mert „Arkagyina szerepében a kapzsiság és az önző ridegség magasiskoláját mutatja be”. A szerző szerint a rendezői elképzelés akár vitára is ingerelhet, de „az ötletesen működtetett, az előadás egészére kiterjesztett színház a színházban szituáció komoly kohéziós erővel bír, és nem fukarkodik a humoros helyzetekkel. Az Átrium Film-Színház és a Kultúrbrigád közös vállalkozásaként létrehozott Sirály arról szól érvényesen, hogy az egykori harcos lázadók élete, függetlenül attól, hogy tehetségesek-e igazán vagy sem, még csak bele sem simulhat a (kis)polgári életbe, hanem egyenesen tragédiával ér véget.”

A Sirály legközelebb április 29-én délután látható az Átriumban, jegyek már kaphatók.

Indul az áprilisi jegyvásárlás!

Húsvét előtt ismét kinyit Az Őrült Nők Ketrece, műsoron az Egy, kettő, három, a Vaknyugat, az Igenis, miniszterelnök úr! és a Sirály. A Kultúrbrigád és az Átrium Film-Színház közös áprilisi előadásaira február 17-én déltől kaphatók a jegyek.

Húsvét előtt három alkalommal nyílnak ki Az Őrült Nők Ketrece kapui, április 14-én este, illetve 15-én délután és este látható az előadás, amelyre hónapok óta nem kapni jegyet. Függetlenül attól, hogy hétvégén este vagy hétköznap délután, késő éjjel vagy rendes időben játsszuk, töretlen az érdeklődés a produkció iránt, amely a bemutató, 2014 júliusa óta, vagyis áprilisban lesz 34 hónapja, hogy folyamatosan, kihagyás nélkül, télen-nyáron műsoron van. Jean Poiret vígjátékának musicalfeldolgozása Alföldi Róbert rendezésében, Stohl András és Hevér Gábor főszereplésével idén nyáron immár százötvenedszer kerül színpadra. A 15-i előadásokat angol nyelvű felirat is kíséri, a fővárosban élő, az angol nyelvet bíró külföldiek számára is remek szórakozást nyújt az előadás.

Újra műsoron Molnár Ferenc zseniális egyfelvonásosa, az Egy, kettő, három, amely lenyűgöző szellemességgel, valódi téttel, szórakoztató, de gondolatgazdag estével ajándékozza meg a nézőt. Znamenák István rendezése Alföldi Róbert számára valódi jutalomjáték, a kritika egyöntetű elragadtatással jellemezte Norrison-alakítását, ahogyan a színpadra lépő többi színész munkáját is, hiszen bár az egy óra alatt lejátszódó fő cselekmény irányítása a főszereplő kezében van, nem menne semmire az őt körülvevő figurák pontos és érzékeny munkája nélkül. A valós időben játszódó vígjáték április 11-én, továbbá 24-én két alkalommal is látható.

Martin McDonagh fekete vígjátéka, a Vaknyugat ezúttal Pakson vendégszerepel (12-én), de Budapesten, az Átriumban is látható lesz, 28-án este. A 2013-as THEALTER közönségdíjas előadása volt a Kultúrbrigád és az Átrium első közös előadása, azóta is sikerrel fut Gothár Péter Capitano-díjas rendezése. A Connor testvérpárt – alakításukért Arlecchino-díjat kiérdemelt – Ficza István és Rétfalvi Tamás, Welsh atyát Alföldi Róbert, Kicsilányt Mészáros Piroska játssza a felebaráti és testvéri szeretet kérdéseit emlékezetesen groteszk stílusban boncolgató, hol lélekemelő, hol karcosan nevettető előadásban.

Igenis, miniszterelnök úr! című válságkomédiánk ugyan Londonban játszódik, azonban a mai magyar közélettel mutatott párhuzamok korántsem a véletlen művei a Znamenák István rendezte előadásban, amely talán éppen ezért van túl már a hetvenötödik előadáson is. Egy nárcisztikus és befolyásolható miniszterelnök, egy minden hájjal megkent közhivatalnok, egy vonzó politikai tanácsadó, egy naiv titkár és egy praktikusan politikus nagykövet egyetlen éjszaka alatt változtatja meg Európa sorsát. Jonathan Lynn és Antony Jay darabja a mindenkori hatalom lélektanát jól ismerve komikus helyzetekben mesél arról, hogyan születnek a politikai döntések és mi motiválja a hatalom képviselőit. Áprilisban kétszer: 13-án és 17-én látható a darab.

A hónap végére pedig egy sajátos hangú, de mindenképp emlékezetes Sirályt ajánlunk. Az egyik programajánló magazin fogalmazásában: „Csehov-klasszikus all star cast, köztük Trokán Nóra, Kaszás Gergő, László Zsolt, Oszvald Marika előadásában. Kell ennél több?” Fehér Balázs Benő rendezését januárban újítottuk fel, és nagy sikerrel játszottuk, erre szokták azt mondani, hogy a produkció „összeért”. Az említetteken kívül Porogi Ádám, Gyabronka József, Mihályfi Balázs, Parti Nóra, Orosz Ákos, Szilágyi Csenge lép fel az előadásban, amelynek feldolgozásához a tanárok számára ingyenes oktatási segédanyagot is biztosítunk (ahogyan Vaknyugat című előadásunkhoz is), a füzetek a kulturbrigad.hu honlapról tölthetők le.

Várunk mindenkit szeretettel áprilisban is a Kultúrbrigád előadásain!

Íme a műsor:

Átrium Film-Színház, Budapest

2017. április 11. 19:30 Egy, kettő, három #17

2017. április 13. 19:30 Igenis, miniszterelnök úr! #82

2017. április 14. 19:30 Az Őrült Nők Ketrece #144

2017. április 15. 14:30 Az Őrült Nők Ketrece / La Cage aux Folles #145 (angol felirattal / with English surtitles)

2017. április 15. 19:30 Az Őrült Nők Ketrece / La Cage aux Folles #146 (angol felirattal / with English surtitles)

2017. április 17. 19:30 Igenis, miniszterelnök úr! #83

2017. április 24. 18:00 Egy, kettő, három #18

2017. április 24. 20:30 Egy, kettő, három #19

2017. április 28. 19:30 Vaknyugat / The Lonesome West #55 (angol felirattal / with English surtitles)

2017. április 29. 14:30 Sirály #14

Tájelőadás:

2017. április 12. 19:00 Vaknyugat #54 – Csengey Dénes Kulturális Központ, Paks

Elsöprő erővel kérdez – Újra műsoron a Makbett

Keserédes operett, vérbohózat, abszurd, antidráma, rajzfilm, revü, sőt: bábszínház – a bemutató után megjelent recenziók sokféleképpen próbálták jellemezni Alföldi Róbert Makbett rendezését. Az Ionesco-darab sokféle műfajt felvonultató előadása most, február 19-én ismét látható az Átrium műsorán.

Makbett – Orosz Ákos – fotó: Dudás Ernő
Makbett – Orosz Ákos – fotó: Dudás Ernő

A kritikák szinte egybehangzóan állítják: tiszta és egyenes, szókimondó produkció született. A narancsszínben úszó színpadkép azonban jóval túlmutat a jelenlegi hatalmon való élcelődésen. „Igaz, Alföldinek ez a rendezése egyértelműen ironizál a jelenlegi kormányon és annak kormányosán is, ám a kép, amit fest, valójában nem narancssárga, hanem (vér)vörös és sötétszürke” – írta Török Ákos a 7óra7-en, hozzátéve, hogy az előadás „Alföldi rendezése működik – és a szó eredeti, propaganda előtti értelmében működik”. Nánay István (Színház.net) szerint „Alföldi rendezése felvállaltan politikai színház, de úgy, hogy többnyire kerüli a direkt politizálást. Elkerüli az aktualizálások legnagyobb csapdáját, azt, hogy az egyes szereplők konkrét politikai személyeknek feleltethetők meg. Kiszólások, szójátékok, még az előadás plakátja is, félreérthetetlenné teszi, hogy az előadás miről és kiről-kikről szól elsősorban, de attól érvényes, hogy az olcsó piszkálódás helyett egy hatalmi helyzet lényegéről beszél.” Németh Gábor Dávid az Apokrifen megjelent kritikájában így összegez: „Az előadás nem marad csöndben, nem mismásol, nem pusmog, hanem húsbavágó őszinteséggel csapja arcon az embert. Igen, politizál, aktuálpolitikai, társadalmi helyzeteket vázol, használ, mutat; de ami a legfontosabb: nem állít semmit. Alföldi Róbert rendezése elsöprő erővel kérdez, (…) és ezeket a kérdéseket már nem lehet nem meghallani.” Természetesen azért egyetértés nem volt a kritikai fogadtatásban: „Bátornak akkor volna nevezhető az előadás politikai dimenziója, ha egy Fidesz-kongresszusra hívnák meg tükröt tartani” – írta a Magyar Narancsban Tompa Andrea. Sághy Erna a HVG-ben ezzel ellentétben komplex értelmezést ad az egyik jeleneten keresztül erről a dimenzióról: [Duncan király] „Orbán Viktor szófordulatait, gesztusait felvillantó, fociutalásokkal tűzdelt beszédjelenete finoman parodisztikus, itt nincsenek tobzódó túlzások, a szöveg sem sokkal semmitmondóbb, mint az eredeti. A néző így a miniszterelnöki évértékelők vagy nagygyűlések bódultan rajongó közönségének szerepében találja magát, s átérzi, hogy az alattvalói rajongás ugyanolyan abszurd és ízléstelen, mint a Kerekes Éva által játszott fehérmájú Lady Duncan vagy Orosz Ákos gyilkológép-Makbettjének alpárisága.”

Makbett – jobbra: Szatory Dávid – fotó: Puska Judit
Makbett – jobbra: Szatory Dávid – fotó: Puska Judit

A színészek munkáját szinte minden megjelent kritika dicséri. „A kiváló színészgárda tagjainak bravúros alakításain szilárdan áll az előadás” – áll a HVG cikkében; „A muníció egy jelentős részét a remekbeszabott, megsokszorozott színészi alakítások adják” – szögezi le Török Ákos kritikája. „Orosz Ákos játéka elsőrangú, könnyedén váltogatja a rémületes és vicces árnyalatokat, nem téveszti el az összhatást: a féktelen hatalmi ambíció silány nárcizmusát. Bányai Kelemen Barna egy másik típust, az önérdekét percre sem felejtő lakájt hozza jól. Csak holtan, kísértetként igazán bátor: »és még alacsony is vagy«, vágja oda” – írta elemzésében Csáki Judit a Revizoron. Nánay István szerint „Hevér bonvivánként jelenik meg a vár tetején, de csak akkor lehet észrevenni, ha egy kis dobogóra feláll. S amikor már látható, akkor jöhet az uralkodói szerepjátszás: fraternizál, jópofáskodik, de cinikusan keménykedik is. Hallatlanul élvezi a hatalmát, elhiszi, hogy mindenre képes (lásd a betegek Jézusként való meggyógyítása), s ami ettől elválaszthatatlan: fél. Mindenkitől. (…) Kerekes Éva vörös parókás, aranyos színű ruhába öltöztetett Ladyje élvezi a gonoszkodást, a flörtölést Makbettel, az alakváltozásokat. A színésznő is élvezi a játékot, a szélsőségek megmutatását, azt, hogy az egyik pillanatban királynőként, a másikban parasztasszonyként szólalhat meg, s hogy sem egyiket, sem másikat nem kell halálosan komolyan vennie.”

Makbett – balra: Hevér Gábor – fotó: Mészáros Csaba
Makbett – balra: Hevér Gábor – fotó: Mészáros Csaba

Az igazán karakteres, egyéni hangulatú produkció Orosz Ákos, Bányai Kelemen Barna, Hevér Gábor, Kerekes Éva, Parti Nóra, Szatory Dávid, Fábián Szabolcs, Fehér Balázs Benő, Bercsényi Péter, Krum Ádám és Gelányi Bence szereplésével ebben az évadban először február 19-én látható az Átrium Film-Színházban.

Jegyek itt kaphatók.

 

Januártól márciusig: minden előadás műsoron!

Abban az örömteli és kivételes helyzetben vagyunk, hogy a következő két hónapban valamennyi repertoárelőadásunk műsoron lesz az Átrium Film-Színházban.

Sorrendben azok, amelyekre még kaphatók jegyek: Csehov Sirály című darabja Fehér Balázs Benő rendezésében, Oszvald Marika, Kaszás Gergő, Trokán Nóra és Porogi Ádám főszereplésével január 29-én este fél 8-tól, az Alföldi Róbert rendezte Makbett Orosz Ákos, Bányai Kelemen Barna, Hevér Gábor és Kerekes Éva főszereplésével február 19-én este fél 8-tól látható. Molnár Ferenc Egy, kettő, három című darabja Znamenák István rendezésében, Alföldi Róbert, Szatory Dávid és Lénárdt Laura főszereplésével hat alkalommal, március 8-án, 19-én kétszer, 30-án, illetve 31-én is kétszer tekinthető meg. Martin McDonagh feketekomédiája, a Vaknyugat Gothár Péter rendezésében, Rétfalvi Tamás, Ficza István és Alföldi Róbert főszereplésével március 23-án este, Igenis, miniszterelnök úr! című aktuális válságkomédiánk március 24-én este és 25-én délután várja a nézőket Hevér Gábor, Alföldi Róbert, Ficza István és Parti Nóra főszereplésével.

Az Őrült Nők Ketrece című előadásunkra minden jegy elkelt az elkövetkezendő két hónapra, esetleg a márciusi előadásokra még felbukkanhat néhány befoglalt, de át nem vett jegy a jegyeladó rendszerben, de erre az előadásunkra, amelyet februárban négyszer, márciusban kétszer játszunk, a jegyek gyakorlatilag elkeltek. Aki időben szeretne értesülni az áprilisi jegyvásárlás indulásáról, küldjön emailt a szervezes@atriumfilmszinhaz.hu címre, kollégáink tájékoztatást küldenek a forgalmazás startjáról.

Műsorunk itt olvasható, jegyek itt vásárolhatók online.

Köszönjük! Folytatjuk! BUÉK!

Köszönjük azoknak, akik színpadra léptek 2016-ban a Kultúrbrigád előadásaiban: Ablonczy Keve, Alföldi Róbert, Bacsa Zoltán, Bach Kata, Balázs Edgár, Bankó Bence, Barna Zsombor, Bartek Zsolt, Bánky Sára, Bányai Kelemen Barna, Bercsényi Péter, Csarnóy Zsuzsa, Csengery Dániel, Csobot Adél, Debreczeny Csaba, Derzsi János, Dékány Barnabás, Dobos Richárd, Dobrányi Máté, Ducsai Szabolcs, Eged Márton, Eredics Béla, Fábián Szabolcs, Fehér Balázs Benő, Fehér Tibor, Ficza István, Frey György, Gelányi Bence, Gergye Krisztián, Gothár Péter, Grósz Zsuzsanna, Gyabronka József, Hajdú Csilla, Hegyi Dávid, Hevér Gábor, Hoffmann Richárd, Horányi András, Hullan Zsuzsa, Janicsek Péter, Józan László, Kaszás Gergő, Kerekes Éva, Kerekes Kristóf, Kovács Péter, Kristofori Ferenc, Krum Ádám, Lakatos Zsolt, László Zsolt, Lénárdt Laura, Lugosi György, Magyar Ferenc, Marton Róbert, Mészáros Piroska, Nagy Dániel Viktor, Nagy Zsolt, Némedi Árpád, Orosz Ákos, Oszvald Marika, Papp Dániel, Parti Nóra, Pengő Csaba, Porogi Ádám, Rétfalvi Tamás, Rozs Tamás, Sipos Viktória, Söptei Andrea, Stohl András, Studniczky László Zsatyi, Sulyok Gergő, Szatory Dávid, Száraz Dávid, Szász Szabolcs, Szelle Marcell, Szelle Szilárd, Szerémy Dániel, Szénási Roland, Szilágyi Csenge, Tompa István, Tóth Mihály, Trokán Nóra, Varga Gábor Kakas, Znamenák István, Zsótér Sándor. Köszönjük alkotó- és munkatársainknak, akik jóban-rosszban kitartottak és minden erejükkel azon voltak, hogy az előadások a legjobb formájukat fussák: Ari György, Ari Zsófi, Ács Sándor, Czirák Dániel, Dudás Ernő, Halma Ágnes, Izsák Lili, Kehi Richárd, Kiss Zsuzsanna, Kovácsovics Dávid, Lakatos Erika, Lakatos Péter, Langó Ádám, László Barbara, Lengyel Zoltán, Magócs Nikolett, Maró Csaba, Menczel Róbert, Mészáros Csaba, Nagy Bálint, Nagy József, Nagy Júlia, Niedetzky Dávid, Peringer Tímea, Pintér Mária, Puska Judit, Pusztai Csaba, Szabó Szilveszter, Szélinger Anna, Sziládi Péter, Takács Annamária, Takács Edina, Tihanyi Ildi, Tóth Kázmér, Vég Attila, Zságer-Varga Ákos, Zsolnay Andrea. Köszönjük kollégáinknak, Fodor Krisztinának, Stefán Grétának, Szerecz Zsófinak, Varga Tímeának, valamint az Átrium Film-Színház, illetve a Pepita kávézó munkatársainak – a díszítőktől, a pénztárosoktól a pultosokon át a nézőtéri ügyeletesekig és a szervezőkig mindenkinek – a segítséget. Hálásak vagyunk más színházakban dolgozó kollégáinknak – annak, akit illet – az év folyamán nyújtott együttműködésért és segítségért. Köszönjük a bizalmat az Egy, kettő, három koproducereinek, Horváth Krisztinának, Király Júliának, Mátyásfalvi Györgynek, Varga Zoltánnak, köszönjük az egyes előadások támogatóinak és médiapartnereinek, a produkcióinkról beszámoló újságíróknak, valamint a vendégjátékaink létrejöttében közreműködőknek: a kecskeméti Hírös Agórában, az aradi Ioan Slavici Klasszikus Színházban és az Aradi Kamaraszínházban, a paksi Csengey Dénes Kulturális Központban, a Kőszegi Várszínházban, a komlói Közösségek Házában és a pécsi Kodály Központban. Köszönet a THEA Theatre Entertainment & Art munkatársainak, illetve az Új Színház Nonprofit Kft. sikertelen vezetői pályázatának megírásában közreműködő barátainknak, elsősorban Bodó Viktornak, valamint Ságodi Ildikónak és Kovács D. Dánielnek, és mindazoknak, akik terveink alapján szívesen vállalták volna a közös munkát. Ugyancsak nagyon köszönjük a bizalmat, az érdeklődést, a megvásárolt jegyeket minden egyes nézőnknek, köszönjük a szeretetet, a dicséreteket és a hasznos kritikát, köszönjük, akik részt vettek a rászorulók megsegítését szolgáló jótékonysági kezdeményezéseinkben, és köszönjük barátainknak, szeretteinknek, hogy segítenek abban, hogy függetlenül, szabadon és szenvedéllyel dolgozhassunk fantasztikus kollégáinkkal, ami nem kis ajándék, hogy megadatik. Minden jót mindenkinek! Folytatjuk.

Nyulassy Attila, Ugrai István, Zsedényi Balázs
a Kultúrbrigád

A csúcson kell abbahagyni…

…ezért mi Az Őrült Nők Ketrecével búcsúztatjuk 2016-ot és köszöntjük 2017-et. A december 31-én délután fél 4-kor, illetve este fél 9-kor kezdődő előadásokon szilveszteri falatokat kínálunk, és pezsgővel ünnepeljük az új év beköszöntét.

FONTOS: Kérjük közönségünket, hogy időben érkezzenek a színházba, hogy az előadásokat pontosan kezdjük!

Várunk mindenkit szeretettel az év utolsó délutánján és éjszakáján!

Boldog ünnepeket!

Boldog karácsonyt kívánnak a Kultúrbrigád nevében, szóval és zenével: Ablonczy Keve, Alföldi Róbert, Bacsa Zoltán, Csengery Dániel, Csobot Adél, Debreczeny Csaba, Fábián Szabolcs, Fehér Balázs Benő, Frey György, Hevér Gábor, Józan László, Kristofori Ferenc, Lénárdt Laura, Lugosi György, Mihályfi Balázs, Nagy Zsolt, Némedi Árpád, Parti Nóra, Stohl András, Szatory Dávid, bónusz: Panka 🙂 Szép ünnepet mindenkinek!

Színházas karácsonyt!

Ajándékozzon maradandó színházi élményt karácsonyra!

A következő januári előadásainkra válthatók még jegyek:

Vaknyugat – január 8. 19:30* – jegyár: 2.800–3.500
Igenis, miniszterelnök úr! – január 7. 15:00, január 9. 19:30 – jegyár: 3.200–4.200
Sirály – január 13. és 29. 19:30 – jegyár: 1.600–2.400
Az Őrült Nők Ketrece – január 14. 14:30 és 19:30, január 15. 14:30* és 19:30*, január 27. 19:30 – jegyár: 4.200–7.400

(* a csillaggal jelölt előadások angol feliratozással láthatók)

Az előadásokhoz kapcsolódó kiadványok decemberben kedvezménnyel vásárolhatók a december 10-i karácsonyi vásáron, a december 17-i, 23-i és 30-i Egy, kettő, három előadások előtt, a december 18–19-i és 31-i Az Őrült Nők Ketrece előadások előtt és a szünetben.

Színházas karácsonyt kívánunk mindenkinek!

Újra színpadon a Sirály az Átriumban

Januárban visszatér az Átrium Film-Színházba Csehov Sirály című darabja, Oszvald Marika, Kaszás Gergő, László Zsolt, Trokán Nóra és Porogi Ádám főszereplésével.

A 2015-ben bemutatott Sirály ebben az évadban most tér vissza a budai teátrum színpadára. A tehetséges fiatal rendező, Fehér Balázs Benő sajátos olvasata különleges színházi élményt kínál a nézőknek. Sokféle színészi attitűd ütközik a játéktérben, ami izgalmas megoldásokat kínál a szereplők és viszonyaik értelmezésében. Különleges, egyben megosztó rendezői ötlet a legendás operettszubrettet, Oszvald Marikát megtenni Arkagyinának. „Nagyon kíváncsi voltam rá, milyen lesz Oszvald Marika egy az eddigi szerepeitől, játszott műfajaitól ennyire eltérő darabban – és olyan Arkagyinát sikerült megformálnia, ami tökéletesen passzolt a habitusához, és mégsem lógott ki a csehovi hősnőből. Harsány, izgága (itt tökéletes arányban tudott beépülni az »oszvaldmarikaság«), figyelmet megkövetelő nő, aki nem tud megküzdeni azzal, hogy bizony eljárogat felette az idő. Ez mondjuk a rafinériáját nem kezdi ki, a megfáradt, megtört asszonyból is azonnal előbújik a femme fatale, ha veszélyeztetve érzi pozícióját. Bravó!” – írta blogján az előadásról Franyó Kriszta. Az Index színházi blogja, a Ványabácsi így fogalmazott: „Az a helyzet, hogy az operettszubrett Oszvald Marika változtatás nélkül jó ebben a színésznői ékkőnek szánt idegesítő szerepben. Mindenki családjában van egy ilyen hangosan vidám, mások kárára érvényesülő, önző mód sikeres matróna, akinek percenként el kell mondania, hogy ő mennyire jól van.” Hermann Zoltán elemzésében Oszvald Marika második felvonásbeli teljesítményét dicséri: „Arkagyina percekig tartó ajakrúzsozása, a színésznői arcot teljesen »szétroncsoló« körkörös, kataton mozdulatsora a tökéletes neo- vagy posztavantgárd színészet, igazából inkább valamiféle performansz, döbbenetesebb, mint amilyen ebben a szerepben Drozdik Orsolya vagy Ladik Katalin lehetne vagy lehetett volna, mert senkinek nincs olyan ritmusérzéke (még a ritmikus aszimmetriákat tekintve sem), mint egy klasszikus szubrettnek. Tizenöt perc színházi csoda.”

Sirály - Oszvald Marika - fotó: Dudás Ernő
Sirály – Oszvald Marika – fotó: Dudás Ernő

A Ványabácsi kritikája így összegzi a produkciót: „a Fehér Balázs Benő dirigálta csapat az elmúlt évad egyik legjobb előadását hozta létre az Átriumban”. Bóta Gábor a Népszavában „érdekes kísérletként” aposztrofálta az előadást. Az Ellenfény kritikusa, Szűcs Mónika szerint a Sirály alkalmas darab arra, hogy „fiatal, ambiciózus alkotók, esetleg nemzedékként fellépő rendezők, illetve születő vagy megerősödő színházi műhelyek fogalmazzák meg általa a maguk színházfelfogását, amelynek nevében teljesen másfajta színházat szeretnének csinálni, mint az elődeik”, és Fehér Balázs Benő rendezése ebbe a sorba illeszthető.

Az előadásban Trigorint Kaszás Gergő, Kosztyát Porogi Ádám, Nyinát Trokán Nóra, Szorint Gyabronka József, Dorn doktort László Zsolt alakítja, a további szerepekben Parti Nóra, Mihályfi Balázs, Orosz Ákos és Szilágyi Csenge látható. A produkció 2017. január 13-án és 29-én este szerepel az Átrium műsorán, a jegyek 1600 és 2400 forint közötti áron már kaphatók!

A kritikákra mutató hivatkozások és az előadás színlapja itt.

Leadkép: Oszvald Marika és Gyabronka József a Sirályban. Fotó: Puska Judit

színház nekünk

Ez a webhely cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ

Ez a webhely cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár