Boldog ünnepeket!

Boldog karácsonyt kívánnak a Kultúrbrigád nevében, szóval és zenével: Ablonczy Keve, Alföldi Róbert, Bacsa Zoltán, Csengery Dániel, Csobot Adél, Debreczeny Csaba, Fábián Szabolcs, Fehér Balázs Benő, Frey György, Hevér Gábor, Józan László, Kristofori Ferenc, Lénárdt Laura, Lugosi György, Mihályfi Balázs, Nagy Zsolt, Némedi Árpád, Parti Nóra, Stohl András, Szatory Dávid, bónusz: Panka 🙂 Szép ünnepet mindenkinek!

Színházas karácsonyt!

Ajándékozzon maradandó színházi élményt karácsonyra!

A következő januári előadásainkra válthatók még jegyek:

Vaknyugat – január 8. 19:30* – jegyár: 2.800–3.500
Igenis, miniszterelnök úr! – január 7. 15:00, január 9. 19:30 – jegyár: 3.200–4.200
Sirály – január 13. és 29. 19:30 – jegyár: 1.600–2.400
Az Őrült Nők Ketrece – január 14. 14:30 és 19:30, január 15. 14:30* és 19:30*, január 27. 19:30 – jegyár: 4.200–7.400

(* a csillaggal jelölt előadások angol feliratozással láthatók)

Az előadásokhoz kapcsolódó kiadványok decemberben kedvezménnyel vásárolhatók a december 10-i karácsonyi vásáron, a december 17-i, 23-i és 30-i Egy, kettő, három előadások előtt, a december 18–19-i és 31-i Az Őrült Nők Ketrece előadások előtt és a szünetben.

Színházas karácsonyt kívánunk mindenkinek!

Újra színpadon a Sirály az Átriumban

Januárban visszatér az Átrium Film-Színházba Csehov Sirály című darabja, Oszvald Marika, Kaszás Gergő, László Zsolt, Trokán Nóra és Porogi Ádám főszereplésével.

A 2015-ben bemutatott Sirály ebben az évadban most tér vissza a budai teátrum színpadára. A tehetséges fiatal rendező, Fehér Balázs Benő sajátos olvasata különleges színházi élményt kínál a nézőknek. Sokféle színészi attitűd ütközik a játéktérben, ami izgalmas megoldásokat kínál a szereplők és viszonyaik értelmezésében. Különleges, egyben megosztó rendezői ötlet a legendás operettszubrettet, Oszvald Marikát megtenni Arkagyinának. „Nagyon kíváncsi voltam rá, milyen lesz Oszvald Marika egy az eddigi szerepeitől, játszott műfajaitól ennyire eltérő darabban – és olyan Arkagyinát sikerült megformálnia, ami tökéletesen passzolt a habitusához, és mégsem lógott ki a csehovi hősnőből. Harsány, izgága (itt tökéletes arányban tudott beépülni az »oszvaldmarikaság«), figyelmet megkövetelő nő, aki nem tud megküzdeni azzal, hogy bizony eljárogat felette az idő. Ez mondjuk a rafinériáját nem kezdi ki, a megfáradt, megtört asszonyból is azonnal előbújik a femme fatale, ha veszélyeztetve érzi pozícióját. Bravó!” – írta blogján az előadásról Franyó Kriszta. Az Index színházi blogja, a Ványabácsi így fogalmazott: „Az a helyzet, hogy az operettszubrett Oszvald Marika változtatás nélkül jó ebben a színésznői ékkőnek szánt idegesítő szerepben. Mindenki családjában van egy ilyen hangosan vidám, mások kárára érvényesülő, önző mód sikeres matróna, akinek percenként el kell mondania, hogy ő mennyire jól van.” Hermann Zoltán elemzésében Oszvald Marika második felvonásbeli teljesítményét dicséri: „Arkagyina percekig tartó ajakrúzsozása, a színésznői arcot teljesen »szétroncsoló« körkörös, kataton mozdulatsora a tökéletes neo- vagy posztavantgárd színészet, igazából inkább valamiféle performansz, döbbenetesebb, mint amilyen ebben a szerepben Drozdik Orsolya vagy Ladik Katalin lehetne vagy lehetett volna, mert senkinek nincs olyan ritmusérzéke (még a ritmikus aszimmetriákat tekintve sem), mint egy klasszikus szubrettnek. Tizenöt perc színházi csoda.”

Sirály - Oszvald Marika - fotó: Dudás Ernő
Sirály – Oszvald Marika – fotó: Dudás Ernő

A Ványabácsi kritikája így összegzi a produkciót: „a Fehér Balázs Benő dirigálta csapat az elmúlt évad egyik legjobb előadását hozta létre az Átriumban”. Bóta Gábor a Népszavában „érdekes kísérletként” aposztrofálta az előadást. Az Ellenfény kritikusa, Szűcs Mónika szerint a Sirály alkalmas darab arra, hogy „fiatal, ambiciózus alkotók, esetleg nemzedékként fellépő rendezők, illetve születő vagy megerősödő színházi műhelyek fogalmazzák meg általa a maguk színházfelfogását, amelynek nevében teljesen másfajta színházat szeretnének csinálni, mint az elődeik”, és Fehér Balázs Benő rendezése ebbe a sorba illeszthető.

Az előadásban Trigorint Kaszás Gergő, Kosztyát Porogi Ádám, Nyinát Trokán Nóra, Szorint Gyabronka József, Dorn doktort László Zsolt alakítja, a további szerepekben Parti Nóra, Mihályfi Balázs, Orosz Ákos és Szilágyi Csenge látható. A produkció 2017. január 13-án és 29-én este szerepel az Átrium műsorán, a jegyek 1600 és 2400 forint közötti áron már kaphatók!

A kritikákra mutató hivatkozások és az előadás színlapja itt.

Leadkép: Oszvald Marika és Gyabronka József a Sirályban. Fotó: Puska Judit

Comet-életműdíjat kapott Alföldi Róbert

Tizenötödik alkalommal adták át november 25-én este a Comet gömböket, a magyar előadóművészek egyik legnépszerűbb díját. Az idén az RTL Magyarország és a Viacom által szervezett elismeréssorozatban először adták át az életműdíjat, amelyet Alföldi Róbert vehetett át.

 

Az életműdíjhoz szívből gratulálunk, és csak a Norrison Bank üzenetéhez tudunk csatlakozni: TOVÁBB!

Újévi koncert helyett színház

Január első napján a szokás szerint nem játszanak a színházak, ez a nap a köztudatban a zenéé. Azonban az új évben, 2017-ben kivételt teszünk, és este fél 8-as kezdettel eljátsszuk legújabb előadásunkat, Molnár Ferenc: Egy, kettő, három című darabját.

Tesszük ezt azért, mert más időpontban nem tudnánk műsorra tűzni a hónapban az előadást, miközben hatalmas az érdeklődés a produkcióra. Ezt a fantasztikus kíváncsiságot és bizalmat megköszönve csapatunk nem pihen január 1-jén, hanem ezen a napon is szórakoztatja az érdeklődő közönséget.

A jegyvásárlás csütörtökön kezdődött, de már csak az utolsó jegyek érhetők el. Legközelebb – mivel január elején Alföldi Róbert Szöulba utazik, a dél-koreai Nemzeti Színház meghívására rendezni – csak márciusban tűzzük műsorra az Egy, kettő, három előadást.

Várjuk szeretettel nézőinket az új esztendő első napjának estéjén is az Átrium Film-Színházban!

Decemberi műsorunk – Kultúrbrigád karácsony és szilveszter

Négy előadásunkat játsszuk december folyamán, de az egyikre már egyetlen jegy sem kapható: Molnár Ferenc: Egy, kettő, három című darabjának öt időpontjára minden hely elkelt. Aki szeretné mindenképpen mostanság látni, mindenképpen éljen a jegyvásárlási értesítés lehetőségével, terveink szerint januárban egyetlen alkalommal kerül színpadra a produkció, azután csak márciusban tudjuk műsorra tűzni.

Az Őrült Nők Ketrecére már csupán a szilveszteri előadásokra vannak jegyek. Szilveszter napján mindkét előadáson ingyenes ruhatárral, ünnepi falatokkal, pezsgővel várjuk közönségünket, az új év beköszöntét ünneplendő. Az esti előadás éppen éjfélkor ér véget, így a produkció tapsrendjében, nézőinkkel közösen ünnepelhetjük meg 2017-et.

Az Őrült Nők Ketrece szilveszter 2016
Az Őrült Nők Ketrece szilveszter 2016

Az 50. előadásán éppen túllépett Vaknyugat december 10-én este lesz látható, másnap, 11-én kétszer is eljátsszuk az Igenis, miniszterelnök úr! című előadásunkat, az esti alkalom lesz a hetvenötödik. A válságkomédia még egyszer látható lesz, december 29-én este. Ezekre az előadásokra még korlátozott számban kaphatók jegyek.

A Kultúrbrigád műsora, 2016. december
A Kultúrbrigád műsora, 2016. december

Januári előzetes: az Egy, kettő, három, a Vaknyugat és az Igenis, miniszterelnök úr! előadások a hónap elején kerülnek színpadra, azután legközelebb márciusban lesznek láthatók. Az év első hónapjában ismét műsorra tűzzük Csehov Sirály című darabját, és többször játsszuk Az Őrült Nők Ketrecét is.

Leadkép: jelenet az Egy, kettő, három előadásból – Sipos Viktória, Alföldi Róbert, Hajdú Csilla – fotó © Dudás Ernő/Kultúrbrigád 

 

Megünnepeltük az 50. Vaknyugatot

Az 50. Vaknyugatot november 19-én, az előadás után ünnepeltük, hiányzik Welsh atya szerepében Alföldi Róbert, de hozott igazolást: az általa rendezett A képzelt beteg előadás bemutatója az ünnepséggel egyidőben volt a Budapest Bábszínházban, és nagyon sajnáltuk mindannyian, hogy így jött ki az egyeztetés. De a tortaszeletét eltettük 🙂

Köszönjük mindenkinek az 50 előadást, az előadás létrehozóinak és alkotóinak, kedves nézőinknek (különösen a törzsvendégeknek!), mindenkinek, aki bizalmat szavazott nekünk, meghívóinknak, díjazóinknak, minden támogatónknak, barátunknak, segítőnknek, szerettünknek.

Az ünnepségről Dudás Ernő készített felvételeket.

Vaknyugat 50 – Rétfalvi Tamás (Coleman Connor) – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – Rétfalvi Tamás (Coleman Connor) – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – tapsrend: Rétfalvi Tamás, Mészáros Piroska, Ficza István – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – tapsrend: Rétfalvi Tamás, Mészáros Piroska, Ficza István – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – a torta – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – a torta – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – Mészáros Piroska, Rétfalvi Tamás – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – Mészáros Piroska, Rétfalvi Tamás – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – Ficza István, Lakatos Erika – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – Ficza István, Lakatos Erika – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – Gothár Péter, Rétfalvi Tamás – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád
Vaknyugat 50 – Gothár Péter, Rétfalvi Tamás – fotó © Dudás Ernő / Kultúrbrigád

További képek az esemény fb-albumában.

Értesítés az Egy, kettő, három jegyvásárlásáról

Kedves közönségünk! Az Egy, kettő, három című produkciónk valamennyi kitűzött előadására minden jegy elkelt. Amennyiben ön szeretne értesítést kapni a következő jegyvásárlás megnyitásáról, kérjük, eme igényéről írjon emailt a szervezes@atriumfilmszinhaz.hu címre. Kollégáink a következő jegyárusítás megkezdése előtt értesíteni fogják önt a vásárlás indulásáról.

Tájékozódjon a Kultúrbrigád legfrissebb híreiről a társulat hírleveléből, amelyre ezen az oldalon iratkozhat fel.

Ficza–Rétfalvi: „Együtt éltünk az anyaggal” – Vaknyugat 50

A színműn szobatársak és barátok voltak, hét éve bújnak bele Valene és Coleman szerepébe: Ficza Istvánnal és Rétfalvi Tamással négy évvel a Vaknyugat premiere után, az 50. előadás előtt beszélgettünk hét év együttlétről, sportokról, és arról, hogy az ír Valene Connor miért beszél palócosan.

Nem egy szokványos premier ez a Vaknyugat. Hogyan kezdődött számotokra?

Rétfalvi Tamás (RT): Három évvel az átriumos bemutató előtt kezdtünk készülni egy vizsgára a színműn. Ez volt a McDonagh-gyakorlatok, Gothár Péter vezetésével.

Ficza István (FI): A Kripliből, a Kutyakeringőből és a Vaknyugatból szerepeltek jelenetek benne. Három helyszínen párhuzamosan mentek a próbák, és Péter járt körbe. Ez szerencsésnek bizonyult, nem kellett máshoz alkalmazkodnunk. Berendeztük Coleman és Valene konyháját egy almáriummal, és hónapokon át dolgoztunk a páros jeleneteken.

RT: Valene-ként és Colemanként léteztünk.

FI: Együtt éltünk az anyaggal. Reggel felkeltünk, kávéztunk és próbáltunk. Pétertől azt az instrukciót kaptuk, hogy nem szabad leülni. Ha mi leülünk, leül az előadás is. Mindig valami cselekvést kellett társítani a helyzetekhez. Volt egy közös jelenetünk, együtt főztünk le kávét.

RT: Mint egy rituálé. Abban megmutathattuk, hogy a piszkálódásokon túl mennyire egymásra van utalva ez a két ember.

Rétfalvi Tamás, Alföldi Róbert, Ficza István a Vaknyugat próbáján (2014) – fotó: Dudás Ernő
Rétfalvi Tamás, Alföldi Róbert, Ficza István a Vaknyugat próbáján (2014) – fotó: Dudás Ernő

A gonoszkodó, zrikáló humor amúgy jellemző rátok?

RT: Mindkettőnknek bátyja van, szóval nem áll távol egyikünktől sem az öcs-báty kapcsolat. De ez a fajta más kárán való viccelődés távol áll tőlem, másfajta humort képviselek.

FI: Nekem sem ez a humorom, az életben én se tudok ezzel a szívatással mit kezdeni.

A 2010-es vizsga után 2012-ben mutatta be a Kultúrbrigád immár a teljes darabot. Hét év alatt biztos jól kiismertétek Colemant és Valene-t.

RT: Colemant idegesíti Valene és viszont. Egész gyerekkorukban szívatták egymást, és nem nőttek fel. Coleman sokkal szemetebb, sokkal nagyobb disznóságokra képes. Valene érzékenyebb lelkű.

FI: Coleman csendes gyilkos. Valene állandóan vibrál, ez a lételeme. Próbálja felhívni magára a figyelmet. Nézd, mit hoztam, nézd, mennyivel előrébb járok, mint te.

RT: Valene anyás, Coleman apás.

FI:  Minden színész saját magát viszi bele a szerepbe, én is szoktam így működni, ahogy Valene. Piszkálódó, hisztérikus alak, kemény akar lenni, közben meg puha a szíve. Például amikor a testvére fellép az asztalra, és majdnem leesik…

RT: (Ficzának) Azt akartam is mondani, bocsánat, hogy ott ne fogj meg. Legutóbb az előadáson megragadott, de az úgy jó, ha csak nyúl utánam, de nem kap el.

Ficza István és Rétfalvi Tamás a Vaknyugat próbáján (2016) – fotó: Puska Judit
Ficza István és Rétfalvi Tamás a Vaknyugat próbáján (2016) – fotó: Puska Judit

Vége szakadhat valaha az ő kapcsolatuknak?

RT: Tudod ez olyan, mint amikor valaki egy életen át gyűlöli az anyját például, aztán amikor az meghal, akkor döbben rá, hogy mekkora üresség maradt utána. Szóval, szerintem nem. Halálukig együtt maradnak, nincs mód kilépni ebből.

Vágytok Írországba?

FI: Nagyon szeretnék elmenni oda. A manó, a zöld lóhere, a gaelic nyelv, az ősi, egyszerű bölcsességük – mind nagyon vonzó számomra.

RT: Egy barátom filmrendező szakon végzett, most a barátnőjével pékségét vezet Írországban, ő mesélt ezekről a szigetekről. Egész télen nem jár oda semmilyen hajó, teljesen elszeparáltan élnek hónapokig. Nem mozdulnak ki otthonról, reggeltől estig isznak. De nem kell messzire menni, ugyanez megy sok helyen nálunk, vidéken is. Az ingerszegény környezetben aztán hamar megtalálja az ember azt, akit állandóan nyúzhat.

FI: Ennek a világnak a legnagyobb értője Gothár Péter. Annak idején ő fordíttatta le a Varró Danival a Kriplit, ami a Radnóti Színház legtöbbet játszott előadása volt.

A másik két szereplő, Welsh atya (Alföldi Róbert) és Kicsilány (Mészáros Piroska) milyen dimenziót ad a két testvér életének?

FI: Kicsilány nagyjából az egyedüli nő a szigeten, minden férfi, aki férfinek érzi talán még magát, belé lehet csak szerelmes. Csak hát ő is másra vágyik, arra, akit nem érhet el.

RT: Welsh atya kívülről érkezik a szigetre, az ő tragédiája, hogy nem tud változtatni az itt élők sorsán. Egy alkoholista pap az már önmagában érdekes, nem?

Alföldi Róbert és Mészáros Piroska a Vaknyugat nyíregyházi előadásán (2013) – fotó: Csányi Mónika
Alföldi Róbert és Mészáros Piroska a Vaknyugat nyíregyházi előadásán (2013) – fotó: Csányi Mónika

Pár éve végeztetek az egyetemen, hogyan látjátok most a jövőtöket?

RT: Én szeptembertől négy év után eljöttem a Radnótiból. A tervem az, hogy jövő februártól Párizsban egy parkour-iskolában, az ADD Academy-n tanuljak.

Ez olyan, mint a Yamakasi? Nem veszélyes ez egy színész számára?

RT: Volt olyan szerződésem, ahol kikötötték, hogy nem végezhetek extrém sportot. A lényeg, hogy nem ész nélkül tolom, hanem fokozatosan építem magam és tanulok új technikákat. Három éve csinálom, lekopogom, sérülésmentesen.

Konkrétan sportként fogod fel?

RT: Nem, életvitelként. A parkour gyakorlatilag ugyanaz a mozgáskultúra, mint a majmoké. Ugyanaz a logikája a mozgásnak. Kinn egy félévet járnék, aztán szeretném majd tanítani is.

Ficza István, Mészáros Piroska, Rétfalvi Tamás a Vaknyugat aradi előadásán – fotó: Csányi Mónika
Ficza István, Mészáros Piroska, Rétfalvi Tamás a Vaknyugat aradi előadásán (2013) – fotó: Csányi Mónika

István, neked is van valami hasonló extrém hobbid?

FI: Néha, ha nagyon nehezen ráveszem magam, lemegyek a Margitszigetre és futok egy kört. Ja, és végre idekerült, Pestre a biciklim Érsekújvárról.

Onnan származol?

FI: Igen. Eleinte nem is értettem, hogy miért erőlteti Gothár, hogy én palócosan beszéljek a darabban, a többiek viszont ne. De ma már így természetes.

Bíró Dénes

leadkép: Rétfalvi Tamás és Ficza István a Vaknyugat próbáján (2012) –
fotó: Mészáros Csaba

színház nekünk

Ez a webhely cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ

Ez a webhely cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát.

Bezár